Ervaar het openbaar vervoer met inloopspreekuur en een proefreis

Speciaal voor senioren organiseren OV-ambassadeurs een inloopspreekuur en een proefreis in Losser

Inloopspreekuur
OV-ambassadeurs beantwoorden tijdens het maandelijkse inloopspreekuur vragen over reizen met bus en trein. OV-ambassadeurs zijn ervaren openbaarvervoer reizigers die vrijwillig leeftijdsgenoten op weg helpen. Met duidelijk informatiemateriaal krijgen senioren uitleg over de OV-chipkaart, tarieven en abonnementen, het plannen van een reis en in- en uitchecken bij diverse vervoerders.
Ook geven zij informatie over het deelnemen aan een proefreis.
Belangstellenden mogen kosteloos en vrijblijvend binnenlopen.

Wanneer: maandag 21 oktober 2019
Hoe laat: 10.00 – 11.30 uur
Waar: ’t Lossers Hoes, Raadhuisplein 1, Losser

Proefreis
Tijdens de proefreis laten OV-ambassadeurs senioren oefenen met het reizen met bus en trein. Op de stations krijgt u duidelijk uitgelegd hoe u kunt in- en uitchecken met uw OV-chipkaart bij verschillende vervoerders en hoe de kaartautomaat werkt. Ook kunt u oefenen met het laden van reissaldo en het ophalen van verschillende producten, zoals een keuzedag en meereiskorting.
Er wordt op eigen kosten gereisd. Neem daarom uw geldige OV-chipkaart mee, of koop tijdens de proefreis uw kaartje. Na aanmelding wordt u geïnformeerd over het exacte tijdstip en opstapplaats.

Aanmelden kan via www.ervaarhetov.nl/proefreis of door te bellen met de OV-ambassadeurs:
038-4540130.