Cursus “omgaan met dementie” voor mantelzorgers in Gemeente Losser

Dementie is een ingrijpende ziekte. Zowel voor de persoon met dementie als voor de naaste omgeving. Het thuis verzorgen en begeleiden van een persoon met dementie ervaren velen dan ook als een zware taak. Voor het Steunpunt Mantelzorg van Stichting Fundament is dit een aanleiding om (in samenwerking met o.a. de Dementieketen Twente) de mantelzorgers te ondersteunen met het aanbieden van een cursus.

Tijdens deze cursus wordt uitgebreid informatie gegeven over dementie. De deelnemers krijgen adviezen en communicatie tips. Deelnemers aan deze cursus ontmoeten daarnaast lotgenoten die voor een naaste met dementie zorgen. Mantelzorgers kunnen met elkaar persoonlijke ervaringen en praktische tips uitwisselen. Hierdoor is deze cursus niet geschikt voor professionals c.q. vrijwilligers.

Bij de cursus zijn een ervaren cursusleider, casemanager dementie en psycholoog betrokken. Er zijn geen kosten verbonden aan de cursus, de cursus wordt aangeboden door de Steunpunt Mantelzorg onderdeel van Stichting Fundament.

Waar: De Muchte, Vlasakker 2, Losser
Wanneer: Maandag 16 oktober, Maandag 30 oktober, Maandag 6 november, Maandag 20 november, Maandag 4 december, Maandag 11 december
Tijd: van 19:00 tot 21:00 uur

Voor nadere informatie kunt u terecht bij Denise Bijen van het Steunpunt Mantelzorg van Stichting Fundament in de Muchte, tel. 053 5369403