10 maart Open Huis in Kulturhus Losser!

Kom 10 maart naar het Open Huis in kulturhus Losser!

Zaterdag 10 maart is het Open Huis in het kulturhus Losser, het verbouwde gemeentehuis van de gemeente Losser.

De gezamenlijke partners nodigen iedereen uit om tussen 10.00 en 15.00 uur te komen kijken hoe ze er nu bij zitten op hun nieuwe plek, in het voormalige gemeentehuis aan het Raadhuisplein 1 in Losser.
Voor jongeren en ouderen!

Loop gezellig binnen en bekijk het gebouw van boven tot onder. Álle partners laten graag hun nieuwe werkruimten zien en vertellen waar ze dagelijks mee bezig zijn. In de nieuwe cursusruimten van Stichting Fundament kunt u creatief bezig zijn. En u mag rondneuzen bij de Politie, Historische kring Losser, RTV Losser, Hallo Losser en Carintreggeland. Het consultatiebureau Losser en Logopedie Direct hebben de deuren ook wijd open staan.
En natuurlijk staan de koffie, thee, limonade en popcorn klaar!

Ook leuk voor kinderen
Kinderen kunnen bijvoorbeeld meedoen aan een speurtocht van de VVV door het gebouw. Rondneuzen in de bibliotheek met de uitdagende multimediatafel. Of op de foto op een heuse politiemotor. En ze kunnen mooie creaties maken met ballonnen: echte ballonnenkunst!

Verkiezingsmarkt in de grote zaal
Natuurlijk laten ook de politieke partijen in Losser zich zien tijdens het Open Huis. In de raadszaal wordt een heuse verkiezingsmarkt ingericht en kunt u in gesprek met de lijsttrekkers en (kandidaat) raadsleden. Om 11.00 uur gaat burgemeester Cia Kroon met bewoners van De Losserhof en Aveleijn in gesprek over de verkiezingen op 21 maart.

Activiteiten op het voorplein
Het open huis wordt compleet met muziekoptredens en een mooi draaiorgel. Buiten zijn Politievoertuigen te bekijken en kan de WoWi! Biebbus worden bezocht. Deze unieke bus, die u wordt aangeboden door Bibliotheek Losser, zit vol met digitale nieuwigheden en verrassingen.

Muziek
Tijdens het open huis kunt u ’s ochtends genieten van de muziek van twee bands van de Muziekschool Losser: Jeo Party en Six to One. ’s Middags treden de Flying Birds op: de huisband van Aveleijn. Gezellig!
Een naam voor het kulturhus Losser

De naam voor het nieuwe kulturhus in Losser is nu nog niet bekend. Tijdens de officiële opening op vrijdagmiddag 9 maart aanstaande zal de jury bekend maken welke naam is gekozen uit de meer dan 200 inzendingen. En uiteraard wordt dan ook de winnaar in het zonnetje gezet.

We zien iedereen graag op zaterdag 10 maart!