Vrijwillige inzet, noaberschap

Iedereen heeft zo z’n eigen reden om vrijwilligerswerk te doen. Het is leuk, het is nuttig. Je kunt jezelf ontwikkelen. Je leert andere mensen kennen. Je kunt iets voor een ander of een vereniging betekenen. Zonder de inzet van vrijwilligers zou er veel minder tot stand komen. Er zijn in de gemeente een boel organisaties die regelmatig leuke vrijwilligersvacatures hebben. Wellicht iets voor jou?

Vrijwilligerscentrale Losser

Bij de vrijwilligerscentrale Losser kun je terecht met allerlei vragen op het gebied van vrijwilligerswerk.
De Vrijwilligerscentrale…

• verstrekt informatie & advies over vrijwilligerswerk.
  • heeft een digitale vacaturebank voor bemiddeling in vrijwilligerswerk
  • promoot het vrijwilligerswerk door o.a. NL Doet en andere acties
  • organiseert de maatschappelijke stages

Voor meer info zie de website van de Vrijwilligerscentrale »

Vrijwilligerswerk bij Stichting fundament

Ook bij Stichting Fundament vormen de vele vrijwilligers die er actief zijn een onmisbare schakel. Week in, week uit zijn ze met grote inzet aanwezig om alleen, in werkgroepen of samen met het personeel activiteiten te begeleiden. Alleen op deze wijze is Stichting Fundament in staat om zo’n uitgebreid aanbod samen te stellen.
We kunnen altijd versterking gebruiken voor bijvoorbeeld de Vakantiespelweek, Kidsday in Overdinkel, de Vrije Tijds Bestedingsclub voor mensen met een verstandelijke gehandicapten, Huisbezoek 75+, eenmalige en vakantie-activiteiten voor kinderen.

Wil je meer informatie of je opgeven als vrijwilliger? Loop dan gerust bij ons binnen in het Kulturhus in Losser of neem via mail of de telefoon contact met ons op.

Stichting Fundament Welzijn
Raadhuisplein 1