Vakantiespelweek voor kinderen

Elk jaar in de tweede week van de zomervakantie organiseert een groep enthousiaste vrijwilligers de vakantiespelweek voor kinderen in de leeftijd van 4 t/m 12 jaar uit de gemeente Losser. Kinderen die niet op vakantie gaan of een sociale indicatie hebben (vanuit bijv. de gemeente,GGD, huisarts etc.) krijgen voorrang bij de inschrijving. Elk jaar is er veel belangstelling en bereiken we het maximaal aantal deelnemers van 100 kinderen zonder enige moeite. Regelmatig is er sprake van een wachtlijst.

Medio oktober starten we met de voorbereiding van de spelweek en wordt er een thema bedacht. Aan de hand van dit thema worden er allerlei activiteiten georganiseerd zoals een speurtocht, sport- en spelmiddag, knutselen, uitstapje, etc.
Gedurende 5 dagen verblijven we met 100 kinderen in de Zandbergen. Elke dag is er een ander programma en op donderdag blijven alle kinderen ook slapen.
Bij de voorbereiding en uitvoering zijn ruim 25 vrijwilligers en 2 beroepskrachten betrokken. De spelweek is mede mogelijk door de bijdragen van diverse bedrijven en fondsen.