Steunpunt mantelzorg in Losser

Zorgen voor iemand in je naaste omgeving is vanzelfsprekend
Zorg je voor een zieke naaste? Sta je altijd of vaak klaar voor iemand met een beperking? Dan ben je mantelzorger.Je helpt iemand uit liefde, genegenheid en/of vanuit de vanzelfsprekende (familie) band die je hebt.
Het is iets waar veel mensen inrollen of groeien. Zorg voor kinderen met een beperking, zorg voor partners, ouders, een ander familielid, vriend of kennis. De zorg kan (te) zwaar worden.

Door het langdurig zorgen voor iemand kan het gebeuren dat sommige dingen die je voorheen wel deed, niet meer, of minder kunt doen. Het kan lichamelijk en psychisch overbelasten. Daarnaast kun je te maken krijgen met onbegrip door familie, werk en/of buitenwereld.

De term Mantelzorg verwijst naar een mantel die de verzorgde beschermt en omringt. Als mantelzorger kun je soms ook wel een warme mantel gebruiken. Een luisterend oor, ondersteuning, kennis en handige tips.
Stichting Fundament biedt dit luisterend oor en geeft graag advies en informatie.

Ook voor respijtzorg en ondersteuning kun je bij ons terecht. Graag kijken we samen met je naar de mogelijkheden en gaan we in gesprek om ons aanbod zo goed mogelijk bij je wensen en behoeften aan te sluiten. Voor meer informatie, vragen of advies kun je terecht bij Maaike Zandjans, – 053-5369405.

Speciaal voor kinderen in de leeftijd van 4 – 21 jaar met een papa, mama, broer of zus met een beperking, langdurige ziekte, verslaving of psychische problemen is er de werkgroep Jonge Mantelzorg Losser. Deze werkgroep wordt ondersteund vanuit Stichting Fundament en organiseert in samenwerking met hen diverse ontspanningsactiviteiten voor jonge mantelzorgers. Jeugdigen vinden bij ons herkenning en erkenning vinden voor hun rol als jonge mantelzorger, door de laagdrempelige insteek, het niet problematiseren van dingen, de focus op de jeugdige zelf en de gezellige en oprechte sfeer. Voor meer informatie en de ondersteuningsmogelijkheden voor jonge mantelzorgers kunt u terecht bij Wesley Elfers via