Raadhuisplein 1 Losser    053-5369400

De Actieve Ontmoeting is in oktober 2015 in Overdinkel gestart als pilot project vanuit de Gemeente Losser, Zorggroep Sint Maarten en Stichting Fundament. Het succes van deze activiteit krijgt navolging want eind 2017 is de Actieve Ontmoeting ook gestart in de Lutte en in Losser.

De naam van “De Actieve Ontmoeting” zegt het al:

Iedereen is actief, doet mee en ieder op zijn / haar eigen manier. Dit geldt voor het bedenken van de (gezonde) recepten, het bewegen, het koken of het inbrengen van eigen ideeën om het samenzijn nog actiever/ gezelliger te maken.

De activiteit richt zich vooral op volwassenen, merendeels wat oudere, deelnemers voor wie het goed is dat ze meer onder de mensen komen, wat meer zouden bewegen en gezonder zouden eten. De Actieve Ontmoeting kan gekenmerkt worden als een project dat een betere en gezondere leefstijl stimuleert. Dit vanuit de gedachte dat als je iets samen met anderen doet, dit stimuleert en leidt tot nieuwe contacten, gezelligheid en meer plezier in het leven.

Voor wie:

• Meer willen bewegen
  • Gezonder willen eten
  • Elkaar willen ontmoeten

Een kijkje in deze activiteit:
10.00-10.30 uur Binnenkomst / koffie / thee
10.30-11.15 Opsplitsen in 2 groepen:
Groep 1 bereid het eten voor / in de keuken
Groep 2 gaat bewegen / buiten of in de zaal.
11.15-12.00 Groep 1 gaat bewegen / Groep 2 gaat koken of doet een activiteit (kaarten/sjoelen etc)
12.00-12.15 Tafel dekken
12.15-13.15 Samen eten
13.15-13.45 Samen opruimen
13.45-14.00 Napraten / Einde

Belangstelling
Wilt u zich ook aansluiten bij De Actieve Ontmoeting dan bent u van harte welkom om een keer vrijblijvend mee te doen en te ervaren of het iets voor u is. U bent vanaf 10.00 uur welkom en de kosten voor de gehele dag inclusief maaltijd bedragen € 5,00 euro per keer.

Wanneer:

Losser: Dinsdag (‘t Lossers Hoes)
De Lutte: Woensdag (Erve Boerrigter)
Overdinkel: Donderdag (‘t Trefhuus)

Voor meer info kunt u altijd bellen met de centrale administratie tel. 053-5369400 of mailen naar info@stichtingfundament.nl